محقق ارشد هند: تحریم های جدید آمریكا علیه ایران نیز بی اثر است
نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا، 'ذاكر حسین' روز جمعه درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در دهلی نو افزود: در زمانی كه ایران به منظور حل موضوع برنامه ایران برای انجام مذاكرات ابراز آمادگی می كند, آمریكا در جهت دنبال كردن سیاست مغرضانه خود برای تحریم غیر قانونی جدیدی علیه ایران تصمیم گیری كرده است.

این كارشناس ارشد امور بین المللی كه تحولات منطقه آسیای غربی را از نزدیك دنبال می كند، گفت: آمریكا نمی خواهد یك قدرت منطقه ای بروز كند و به همین دلیل برای تضعیف كشورهای اسلامی این منطقه به شدت تلاش می كند.

ذاكر حسین افزود: آمریكا همیشه به دنبال كردن منفعت طلبی و منافع خودبا ساختن 'دشمن' های دروغین بوده و اكنون در جهت ترساندن مردم منطقه و جهان از 'ایران هراسی' استفاده می كند.

این محقق ارشد شورای امور جهانی هند اظهارداشت: سیاست های آمریكا در قبال ایران نشان می دهد كه واشنگتن تنها خواستار ایجاد موانعی در راه برنامه صلح آمیز هسته ای نیست بلكه می خواهد تا ایران نیز مثل عراق از لحاظ سیاسی و اقتصادی ضعیف شود اما با توجه به سابقه سیاسی و اقتصادی ایران می توان گفت كه تحقق خواسته غیرقانونی آمریكا امكان پذیر نیست.

ذاكر حسین گفت كه آمریكا و دیگر متحدانش مایل نیستند كه ایران به عنوان قدرت مهم منطقه باشد و به همین دلیل این كشور را تحت فشار قرار می دهند.

وی تصریح كرد: اگر آمریكا در سیاست های خود در قبال ایران موفق شود كه امكان آن بسیار كم است, در آن صورت اهداف بعدی واشنگتن ،تركیه و عربستان سعودی خواهد بود.

ذاكر حسین با اشاره به اینكه ایران امضا كننده پیمان 'ان. پی. تی' است ،اظهارداشت: ایران به عنوان امضا كننده پیمان عدم گسترش سلاح های كشتار جمعی ،از حق كامل غنی سازی اورانیوم برخوردار است و هیچ كشور جهان از جمله آمریكا حق ندارد ایران را از این حق اساسی محروم كند.

وی افزود: ایران نه تنها برای تامین نیازهای انرژی در جهت دستیابی انرژی هسته ای تلاش می كند, بلكه آن كشور به منظور معالجه بیش از 750 هزار بیمار سرطانی ،نیز نیاز دارد علاوه بر غنی سازی اورانیوم ،تحقیقات هسته ای را ادامه دهد.

آساق **2161**589**5981





:: برچسب‌ها: تایلند , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 1 فروردين 0 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: